tisdag 12 mars 2013

Kultur och Musik-kväll Galaxen i Borlänge 16/4 kl.18.00-21.00


Lennart Palm
är välkänd musiker i den svenska branschen.
Det är han som spelar de instrumentala tävlingslåtarna i Melodikrysset.
Under senare år har han hobbyforskat på gravkryptor.
– Jag tycker det är viktigt att personerna som levt inte glöms bort.
Som bl a Peter Kruse, svensk ämbetsman som var Landshövding
i Dalarna 1634, sedermera begravd i Torsång.
Lennart är en otroligt duktig berättare och föreläsare.
Senast han berättade om sina adelsmän och kryptor i Borlänge,
var i januari 2012. Publiken var då så hänförd att man inte ville
gå hem efter avslutad föreläsning, vilket inte säger lite om hans
förmåga att nå ut till sin publik!


Stefan Ljungqvist
är utan tvekan en av våra mest folkkära artister. Stefan känner
sig lika hemma på operascenen som på Svensktoppen.
– Jag har faktiskt fått lov att göra allt! Från Calle Schewens vals
inför fullsatt konserthus i Shanghai. På svenska!
– Jag knyter nu ihop säcken och har plockat fram min gitarr igen och
tillsammans åker vi nu runt på föreningar och pensionärsklubbar någon
som är mycket uppskattat. Jag är numera jämnårig med många i
publiken, vi delar en nostalgi över ett musikutbud som inte längre finns.
Stefan Ljungqvist uppträder, ackompanjerad av Lennart Palm.
 
Varmt välkomna till en fantastiskt underhållande kväll
Ingen förbokning och gratis entré.
Alzheimerföreningen i Dalarnas Läns sparbössor finns för kollekt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar